4. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość są realizowane przez nauczyciela zgodnie z tygodniowym wymiarem godzin zajęć dydaktycznych i wychowawczych obowiązującym przed dniem ogłoszenia wprowadzenia zdalnego nauczania.
5. W przypadku przedmiotów, których tygodniowy wymiar godzin wynosi 4-5, ocenianiu mogą podlegać maksymalnie 3 prace domowe. Z tej reguły wyłączone zostają zajęcia wychowania fizycznego.
6. W przypadku przedmiotów, których tygodniowych wymiar godzin wynosi 1-3, ocenianiu podlega maksymalnie 2 prace w tygodniu.
7. Konieczność i sposób odesłania pracy do oceny ustala nauczyciel.
8. Zajęcia do pracy zdalnej przesyłane będą w formie wiadomości i/lub zadania domowego na konto ucznia i rodzica w klasach IV-VIII i na konto rodzica w klasach I-III.
9. Nauczyciele prowadzący zajęcia w świetlicy przygotowują on-line zestaw zabaw i ćwiczeń, które uatrakcyjnią uczniom czas spędzany w domu.
10. Szkolny pedagog, psycholog oraz nauczyciel wspomagający pełnią dyżur dla uczniów i rodziców on-line w godzinach przez nich ustalonych i przesłanych drogą elektroniczną do wiadomości uczniom i rodzicom. Informację o realizacji tematu nauczyciel umieszcza w e-dzienniku.
11. Nauczyciel pracujący zdalnie musi pamiętać o zachowaniu zasad higieny pracy ucznia. Realizacja podstawy programowej nie może opierać się tylko na zadaniach on-line. Uczniowie powinni korzystać również z podręczników oraz zeszytów przedmiotowych i zeszytów ćwiczeń.
12. Udostępniając uczniom zadania do pracy zdalnej, nauczyciel może zadecydować o ich ocenie. Ocenę roczną z przedmiotu nauczyciel może wystawić na podstawie dwóch ocen cząstkowych. Ocenę roczną zachowania wystawia wychowawca klasy, biorąc pod uwagę specyfikę sytuacji, w jakiej ocena jest wystawiana.
13. Każdy nauczyciel ma obowiązek kontrolowania, czy uczeń lub jego rodzic odczytuje wiadomości z wysłanymi zadaniami do pracy zdalnej. Jeśli w ciągu tygodnia uczeń lub rodzic nie odczyta wiadomości, nauczyciel prowadzący zajęcia jest obowiązany do poinformowania o tym fakcie wychowawcę klasy. Wychowawca podejmuje próbę kontaktu z rodzicami ucznia, co odnotowuje w dzienniku Librus. W przypadku, kiedy choroba ucznia uniemożliwia mu naukę, rodzice informują o tym fakcie wychowawcę klasy, a ten nauczycieli. Po skończonej chorobie uczeń uczestniczy w zajęciach i w miarę możliwości realizuje zaległy materiał.
Zwracam się do Państwa z prośbą o sumienne podejście do powyższych zasad, jednakże zapewniam, że nauczyciele jak i dyrekcja szkoły ze zrozumieniem podchodzą do możliwych niedogodności związanych z formą pracy na odległość. Dlatego też wprowadzenie nowych technik komunikacji będzie odbywało się stopniowo, a każdą trudność w realizacji zadań prosimy zgłaszać wychowawcy.
Wyrażam nadzieję, że taki stan w systemie edukacji nie będzie się przedłużał i wkrótce powrócimy do szkoły i bezpośrednich relacji, które obarczone tym trudnym doświadczeniem będą jeszcze bardziej przyjazne. Czego Państwu, Uczniom, Nauczycielom i wszystkim pracownikom naszej szkoły z całego serca życzę.